Τετάρτη 27 Απριλίου 2011

Ελληνες στην άκρη της Γης


Συµπατριώτες µας ζουν και εργάζονται σε µακρινές γωνιές του κόσµου
«Η τύχη µου µ’ έφερε εδώ, στην Παταγονία της Χιλής, στο νοτιότερο σηµείο του κόσµου. Η Ελλάδα, ωστόσο, παραµένει στην καρδιά µου, είναι η πατρίδα µου! Γι’ αυτό, άλλωστε, και διδάσκω αφιλοκερδώς τη γλώσσα µας στους λιγοστούς ντόπιους µε µακρινές ελληνικές ρίζες. Με ενδιαφέρει ο ελληνισµός να προχωρά!». Είναι η µοναδική αµιγώς ελληνική οικογένεια που κατοικεί στα Στενά του Μαγγελάνου. Στη Νότια Αµερική, στην πόλη Πούντα Αρένας, απέναντι από τη Γη τουΠυρός, 3.000

χιλιόµετρα απότο Σαντιάγο, πρωτεύουσα της Χιλής. Εστω κι αν απέχει είκοσι τέσσερις ολόκληρες ώρες αεροπορικώς, µέσωΝέας Υόρκης, από την Ελλάδα, η κυρία Αθηνά Στεφαδούρου-Οικονόµου τη γενέτειρά της, την Αθήνα, δεν την ξεχνά. «Εκεί γεννήθηκα και µεγάλωσα ώς τα έντεκά µου, µε τον καλύµνιο πατέρα µου και τη ρωσίδα µητέρα µου. Και σήµερα, στα εβδοµήντα τρία µου, εξακολουθώ να είµαι περήφανη που είµαι Ελληνίδα!

Θυµάµαι ακόµα τις συµµαθήτριές µου στο σχολείο να θεωρούν µεγάλη υπόθεση που είχαν δίπλα τους µια κοπέλα από µια χώρα µε τέτοια ιστορία καιπολιτισµό –φως ολόκληρου του κόσµου! Γι’ αυτό κι από την αρχή της παρουσίας µου εδώ µε δέχτηκαν µε καλό µάτι. ∆εν µε πείραζαν όπωςτους υπόλοιπους ξένους…», λέει στα «ΝΕΑ».

Εγκαταστάθηκε αρχικά στο Μπουένος Αϊρες, όταν έφυγε οικογενειακώς, το 1949, από τον Υµηττό. Εκεί, στην Αργεντινή, τελείωσε το γυµνάσιο και τηνΕµπορική Σχολή.Εκεί γνώρισε τον έµπορο Σπύρο Οικονόµου, σηµερινό σύζυγό της. «Παντρευτήκαµε µόλις δέκα µήνες µετά τη γνωριµία µας, το 1955, εγώ στα 17 µου κι εκείνος στα 25 του. Εκτοτε, τα τελευταία 56 χρόνια, µένουµε πια στην Πούντα Αρένας, εδώ ζουν και οι δύο απ’ τις τρεις κόρες µας και τα εγγόνια µας. Παλαιότερα διατηρούσαµε και πολυκατάστηµα µε υφάσµατα, ρούχα κι άλλα εµπορεύµατα, όπου εγώ κρατούσα τα βιβλία…», ανατρέχει.

Τρία χρόνια τώρα,η κυρία Στεφαδούρου έχειαναλάβει εθελοντικά τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Μαθητές της είναι τα µέλη της µικρής ελληνικής κοινότητας, που συστάθηκε το 2008 µε πρωτοβουλία της πρέσβεως στο Σαντιάγο, Χρυσούλας Καρυκοπούλου, και του συντονιστή Συµβουλίου Απόδηµου Ελληνισµού της περιφέρειας, Νικηφόρου Νικολαΐδη. «Καµιά δεκαριά είναι σήµερα εδώ οι ισπανόφωνες οικογένειες που µέλη τους είναι Ελληνες ή Ελληνίδες τρίτης ή τέταρτης γενιάς, µε σύζυγότους από τη Χιλή. Οι περισσότεροι δεν έχουν επισκεφθεί ποτέ την Ελλάδα. Κι όµως, µία φορά τηνεβδοµάδα, συνήθως κάθε Παρασκευή,αφιερώνουν ώς και δυόµισι ώρες γι’ αυτόν τον σκοπό!», περιγράφει.

Αλλοι δουλεύουν σε ξένες ή ελληνικές εταιρείες και άλλοι έχουν δηµιουργήσει δικές τους επιχειρήσεις

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου